Základní škola v Teplé, příspěvková organizace
Základní škola v Teplé,p.o.

Od 8. 3. do 21. 3. 2021 platí pro všechny žáky školy POVINNÁ DISTANČNÍ VÝUKA.

 

Vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci vláda ČR dne 26. února 2021 přijala krizové opatření č. 200, kterým se nad rámec dosavadních opatření zakazuje osobní přítomnost:

  • žáků 1. a 2. ročníků základní školy;
  • žáků v základních školách nebo třídách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona.

Základní školy poskytují těmto dětem nebo žákům vzdělávání distančním způsobem.

I nadále je povolena osobní přítomnost při individuálních konzultacích dětí, žáků v základním vzdělávání.

 

V období od 8. 3. 2021 do 21. 3. 2021 bude v provozu školní jídelna v souladu s omezeními stanovenými Vládou ČR. 

V jídelně se mohou stravovat jen zaměstnanci, kteří budou na pracovišti, tj. ve škole. 

Žáci, kteří se účastní distanční výuky (od 8. 3. do 21. 3. 2021 všichni žáci školy), a zaměstnanci, kteří práci nevykonávají osobně na pracovišti, si mohou odebírat obědy pouze výdejním okénkem (vchod do školní kuchyně).

Zájemci o stravování od 8. 3. 2021 si oběd musí u vedoucí školní jídelny přihlásit v pátek 5. 3. 2021 nejpozději do 14:00 hodin.

Odběr stravy pro cizí strávníky není do odvolání umožněn.

 

Školní družina není v období od 8. 3. do 21. 3. 2021 v provozu.

Náměty na volnočasové aktivity budou žákům posílány prostřednictvím systému Škola OnLine a budou zveřejněny na webových stránkách školy.

 

Ošetřovné

Informace o ošetřovném jsou uvedeny nalézt pod odkazem: https://www.cssz.cz/web/cz/aktualni-informace-k-osetrovnemu. Podle nových pravidel škola již nevyplňuje žádné potvrzení.

 

Speciální třída

Hlavní zásadou naší práce je příznivé sociální klima (otevřenost v komunikaci, slušnost, pravdomluvnost, pracovitost…, spolupráce a pomoc druhému, sounáležitost se třídou a školou), aby se po skončení školy co nejúspěšněji zapojili do života společnosti. Jde nám o to, aby každý byl ve škole šťastný a spokojený a aby se pokud možno naučil, čemu se naučit může. Naše děti mají individuální vzdělávací potřeby, které jsou využívány ke zvýšení jejich úspěšnosti, potřebují též řadu zohlednění, speciálně pedagogických metod a prostředků. Přátelská atmosféra v menším kolektivu žáků a osobní přístup vyučujících k dětem umožňuje respekt k potřebám jedince a jeho osobním problémům, individuální práci vzhledem k věku, zvláštnostem a zájmům. Spojení více ročníků vede k rozvoji sociálních dovedností, k pochopení při vzájemném respektování potřeb určité věkové skupiny, daří se pomoc starších žáků těm z nižších ročníků, mladší zase slyší látku, kterou budou teprve probírat třeba až za rok. Bezpečné prostředí pro vzdělávání v naší škole je zaměřeno na prevenci zdravotních rizik a sociálně patologických jevů.

Naším cílem je poskytovat žákům kvalitní základy vzdělání, vytvářet podmínky pro další vzdělávání a komunikaci mezi lidmi, rozvíjet osobnost každého tak, aby se mohl svobodně rozhodovat a připravit pro praktický život. Pro lepší uplatnění je u nás také výrazně posílena složka praktická, pracovní vyučování má několikrát větší hodinovou dotaci než v běžných třídách. Tito žáci mohou pokračovat v dalším studiu na odborných učilištích.

Pravidla pro zařazování žáků do speciální třídy

Zařazení žáka do speciální třídy je možné pouze se souhlasem zákonného zástupce nebo zletilého žáka, který podá žádost o zařazení do této třídy k rukám ředitele školy a udělí škole písemný informovaný souhlas se zařazením dítěte do této třídy.

O zařazení žáka do speciální třídy rozhoduje ředitel školy na základě písemného doporučení školského poradenského zařízení, jehož součástí je navržení podpůrných opatření, žádosti zákonného zástupce a uděleného informovaného souhlasu zákonnými zástupci.